aneb Trochu jiný pohled na českou filmovou a TV produkci. Vývoj od historie po současnost,
filmy zapomenuté i slavné, scény na kterých jste vyrůstali i takové, kterých si nikdo nevšiml.
Rarita nad rarity – Zdena Hadrbolcová, věčná filmová a televizní maminka, nahá. A zdá se, že přímo FF! Osobně si z TV filmu Restaurace pamatuji, že zhruba 50% hlavní hrdina něco jí (docela dobrá role), že poněkud senilní stařičká babička Nataša Gollová dost nepravděpodobně vrtá lidem zuby (na to je potřeba i slušná fyzička), ale hlavně samozřejmě jedinou a výjimečnou odhalenou scénu Zdeny Hadrbolcové. Co mě překvapilo je nečekaně vysoké hodnocení snímku na www.csfd.cz...
Od dětských let účinkovala v divadle Semafor a na tv obrazovce. Po konzervatoři hrála v Ostravě a vystupovala s muzikály. Před kamerou představovala většinou postavy moderních rusovlasých dívek, zamilovaných nebo milovaných studentek. Po sňatku v polovině 80. let odešla do Kanady.
Jméno Hamo(ová) získala po iráckém otci, později provdaná Rodgauerová. Během studií konzervatoře na konci 80. let se objevila ve filmu a dabingu, později už se povolání herečky nevěnovala.
Rodačka z Vranova (okres Prešov), jako elévku v Divadle Jonáša Záborského v Prešově ji objevil režisér tohoto filmu Václav Matějka. Ve filmu je předabovaná Libuší Švormovou. Film nebyl uveden do kin, protože Kristina se stala Miss Československa 1969 a následně emigrovala ještě před plánovanou premiérou. Coby naše Miss se účastnila také Miss Universe 1970.
Ve statistikách takovou kategorii nemám, ale jde jasně o nejvíce se na obrazovkách svlékající rodinu!
Momentálně mám na webu odhalenou kromě Natálie i její o 6 let mladší sestru Katarínu a maminku Soňu Valentovou. Přičemž je všechny (obě své dcery a manželku) ve svých inscenacích svlékl tatínek a manžel Pavol Haspra. Pomineme-li případná domácí zvířata a babičky, je myslím rodina komplet ;-)
Slovenská zpěvačka, v obličeji celá máma, ale pod ním se geny ještě o něco vylepšily ;-)
Tuto TV inscenaci navíc režíroval (a tedy dceru svlékl) její otec, Pavol Haspra. Jak Katarina na natáčení vzpomíná?
"Raz sme vyrábali v televízii dramatizáciu románu Všetci ľudia budú bratia. Otec ma obsadil do postavy barovej tanečnice. Musela som nakrútiť striptíz a na záver sa mierne odhaliť. Medzi komparzistami boli aj vojaci a tí sa dobre bavili, nuž nečudo, že som s tým mala problém, hoci to bol len zlomok sekundy. Otec povedal jednoducho: „Musíš sa uvoľniť!” Vtedy som pochopila, že aj takéto situácie patria k profesii."
A máme tu nový historický rekord! Není to přímo nahá scéna, ale myslím, že to uznat můžeme. Je docela symbolické, že to je právě paní Ljuba, která měla pověst největší sexuální dračice své doby. Mj. měla krátkodobé románky prakticky se všemi prvorepublikovými hvězdami, od Vlasty Buriana po Oldřicha Nového, spala zároveň s Werichem i Voskovcem (dokud si to v rámci chlubení navzájem neřekli) i dalším osazenstvem Osvobozeného divadla. Ale neomezovala se jen na muže. Když vzala jistou prvorepublikovou ženskou hvězdu na tah noční Prahou, stavily se nad ránem u kamaráda, shodou okolností gynekologa, a holky na něj chvíli musely čekat - v jeho domácí plně vybavené ordinaci. Protože měly v krvi spoustu alkoholu a jiných substancí, prý to zajímavě dopadlo... Smůla, že v té době neexistoval bulvár v dnešním slova smyslu a v době, kdy by paní Ljuba mohla vydávat paměti, nemohly ty být zdaleka otevřené. Naštěstí se s historkami netajila před svými přáteli a zůstaly tak mezi námi alespoň v ústním podání.
Mám pro české fimy slabost, ale ač jsem dělal, co jsem mohl, tento jsem nebyl schopen dokoukat do konce :-( K odhaleným herečkám mohu doplnit jen poznámku od kolegy Mistera: "Petra Poláková a Ester Hocke - jména to jsou sice neznámá, ale obě v době vzniku filmu (2003) působily v zázemí ČS Ústí nad Labem (šatnářka a inspicientka). V uvedeném divadle však vystupovaly (zejména Ester Hocke) někdy přímo na jevišti, protože v té době tam bylo častým jevem, že větší či menší role dostávaly i lidé ze zázemí divadla."
Postřeh některých lidí mě znovu a znovu udivuje. Neznámý v diskusi upozornil na tento film, že se tam mihne bradavka - a skutečně! Teď jsem si všiml, že na csfd.cz na to recenzent kinderman upozorňuje také. Bylo-li toto první poválečné odhalení (v prvním československém celovečerně barevném filmu) uměleckým záměrem či nepovšimnutou nehodou, to jsem nikde nezjistil.
Tak takhle vypadá skutečná a naprostá rarita. Dokumentární film, E.H. a přesto tam pozorný divák může objevit odhalenou scénu. Mimochodem podle slov E.H. i jedinou za celou její dosavadní kariéru.
Nikdy by mě nenapadlo, že právě Eva Horká bude dvoustá herečka na mém webu. Ale je to tak, na konci 80. let velice často obsazovaná blondýnka se také odhalila a vyšlo mi to zrovna na číslo 200.
update 25.12.2006 - díky komentáři dvarka i dalším zdrojům už mohu upřesnit díly: 12/52 - Závěť, 8/52 - Klíční kost, 20/52 - Svedený a opuštěný. Díky!
Zjistil jsem, že mi pořád chybí Kateřina v jejím klíčovém uvedení na scénu českého showbusinessu. Takže tady je v první sérii Života na zámku.
První obrázek je ze scény před zrcadlem, která mi původně nepřipadala až tak zajímavá, ale pak jsem si ve Photoshopu všiml hóódně dobré průsvitnosti košilky i kalhotek! Nevím díl, ale řekl bych, že je to někde na začátku, ještě než otěhotní a "zvážní".
Na druhém obrázku v záběru skrze sklo do sprchy se mi v pohybu zdálo, že má Kateřina na sobě kalhotky - nebo výrazné bílé pruhy od plavek, které ale na ostatních záběrech nemá. Jakoby neměla problém proběhnout polonahá s ručníkem, ale být tělo na tělo s mladým hercem, to je něco jiného… S dílem si nejsem jist, nejspíš 10/52.
Třetí obrázek - to už je koupací klasika předcházející "neposkvrněnému početí" s instruktorem autoškoly.
PeeSee je neuvěřitelný - dá si tu práci a půjčí si a zpracuje dokonce i televizní seriál z DVD! Troufám si tvrdit, že většina kvalitních DVD capů z českého filmu je právě od něj. Díky mu!
Klasika. Markétě bylo v době natáčení skutečně 16, po prázdninách nastoupila do třetího ročníku konzervatoře, proto musel Kachyňa o odhalených scénách dopředu vyjednávat s jejími rodiči a maminka údajně osobně dohlížela na natáčení.
Velikonoční nadílka je tu! A že stojí za to: nejrozsáhlejší příspěvek za celou historii webu! (Tedy je to samozřejmě i vývojem technologie - při dnešní kvalitě capů už přestalo dávat smysl vyrábět koláže jako za starých časů…)
Legendární filmové zpracování kdysi skandální opery Dmitrije Šostakoviče od klasika tohoto žánru nejen v Č(SS)R Petra Weigla. Pro capy jsem použil HD verzi z ČT art, ale upřímně to velký rozdíl proti SD verzi není, limitující je bohužel už kvalita původního záznamu z roku 1992.
Obětoval jsem se pro web a celou operu poctivě zhlédnul, zajímavý zážitek :-) Mimochodem byť to z těchto capů nevypadá, Markéta tam není nejprsatější herečka a v součtu tam je určitě víc odhalených chlapů. Vzhledem k množství záběrů a kráse dvacetileté Markéty by byl hřích capy nějak výrazně selektovat, takže jich vyšlo tolik. Vesměs jsou bez úprav, jen občas trochu zesvětlené.
(c) 2003-2018 Jirkazz, použité materiály patří uvedeným autorům a na webu jsou
použity pouze jako citace resp. ukázky dokumentující vývoj českého filmu